В останньому щомісячному звіті Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) знизило свій прогноз зростання світового попиту на нафту цього року на 140 тис. барелів на добу (б/д) до 1,1 млн б/д, та зазначило прогноз зростання щодо світової пропозиції нафти лише на 580 тис. б/д. Незважаючи на слабший прогноз зростання, МЕА очікує дефіцит пропозиції у 2024 році, враховуючи скорочення видобутку ОПЕК+ на 5,86 млн б/д до кінця року, що еквівалентно приблизно 5,7% світової пропозиції нафти.
Нафтопереробні заводи США збільшили обсяги переробки нафти, досягши найвищого показника за дев’ять місяців. Це призвело до збільшення запасів бензину й дистилятів, які включають дизельне та пічне паливо (мазут).
Понад 20% потужностей у нафтопереробній галузі світу, переважно в Європі та Китаї, перебувають під загрозою закриття через зниження рентабельності палива та заходів по скороченню викидів вуглекислого газу. До зменшення прибутку від виробництва дистилятів призвело й значне збільшення кількості вантажівок, що працюють на зрідженому природному газі в Китаї.
Споживання палива в Азії та США падає через уповільнення економіки. До зниження попиту на дистилятне паливо призвело також зростання пропозиції відновлювального палива та м’якшої, ніж очікувалося, зимової погоди. Слабкість попиту на бензин пов’язують з використанням більш економічних автомобілів та електромобілів. За прогнозами аналітиків, це може призвести до скорочення виробництва на нафтопереробних заводах.
Слабкість дистилятів у Європі також спричинена збільшенням потоків США в регіон і падінням фрахтових ставок, що здешевило доставку палива з Азії.
Нігерійський НПЗ Dangote посилить тиск на європейські НПЗ, які вже перебувають під загрозою закриття через загострення конкуренції. Він може переробляти до 650 тис. б/д і стане найбільшим НПЗ в Африці та Європі, коли досягне повної потужності.
За даними Argus, до 2026 року потужності з переробки нафти в Європі скоротяться приблизно на 7% порівняно з 2020 роком.