Дорожня галузь України отримає новий виток розвитку і відбудови завдяки міжнародним інвесторам, утіливши проєкт платних доріг у п'яти областях – Київській, Дніпропетровській, Львівській, Одеській та Полтавській.
Міжнародна фінансова корпорація (IFC), Міністерство відновлення, Агентство відновлення України підписали меморандум про взаєморозуміння для розвитку системи платних доріг за круглим столом «Транспорт, логістика та інфраструктура», у межах Конференції з відновлення України (URC) у Лондоні. Нині для платних доріг готують техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) на кошт держбюджету. Загальна вартість проєкту становить близько $6,5 млрд.
На платних дорогах зменшується час, за який водії долають шлях, завдяки вищій швидкості, адже їх прокладають навколо великих населених пунктів. Та фактично скорочується шлях завдяки тому, що дороги додатково оснащено тунелями й естакадами.
Більшість платних доріг – це автобани з потужним покриттям високої якості, розраховані на сорокатонні вантажівки. За кошти, отримані з власників автомобілів, обслуговують і ремонтують покриття, а також створюють придорожню інфраструктуру. Самоокупність – найважливіша перевага платних автобанів.
Платні дороги – це стала практика багатьох країн світу. За кількістю магістралей із платним проїздом лідером є США, а в європейських країнах можна відзначити: Францію, Італію, Данію, Австрію, Іспанію. Європейські платні дороги мають більш якісне покриття, без світлофорів і поворотів ліворуч, бар’єри безпеки посередині, щоб швидше дістатися пункту призначення. Розрізняють різні механізми оплати пересування платними дорогами. Обчислюючи вартість платні, крім кілометражу, ураховують габарити і клас автомобілів, кількості його колісних осей. Окремо враховують складність прокладання та підтримання належного стану дороги.
Платні дороги мають розвантажити автошляхи України, яка є найбільшою державою в Європі. Однак платні магістралі за законом є альтернативою, а не заміною державним і завжди мають пролягати поряд, щоб у власників автівок був вибір.